Poprzedni temat «» Następny temat
Koniec kursowania wagonów 13N
Autor Wiadomość
Konstal
Przyjaciel PTram'u



Mój KUID: 479447
Pomógł: 25 razy
Wiek: 23
Posty: 1632
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-12-22, 22:44   Koniec kursowania wagonów 13N

Zapraszam do lektury ;)

http://infotram.pl/text.php?id=52259
_________________
 
 
BATI1972
Moderator



Mój KUID: 576090
Mój Trainz: TS2010
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Posty: 1948
Skąd: Toruń
Wysłany: 2012-12-22, 22:59   

Żal. 13N to prawdziwy symbol Warszawy na równi z Syrenką.
_________________
Nie wszystko co widzimy i slyszymy jest tym na co wyglada.
 
 
karol105Na
Geodeciarz



Mój KUID: 429871
Mój Trainz: TS2010
Pomógł: 9 razy
Wiek: 24
Posty: 517
Skąd: Kielce / Kraków
Wysłany: 2012-12-22, 23:03   

Warszawa będzie teraz naprawdę nudna bez tych wagonów. Najczęściej jeździłem nimi w stolicy na liniach 6, 13, 17, 23, 33.
_________________
Moje mapy:
Czarnów [FINISH!]
Kielczyce [FINISH!]
Górno [8%]

Dopóki walczysz - jesteś zwycięzcą.
 
 
burmistrz
Elitarny User



Mój Trainz: Trainz Classics
Pomógł: 2 razy
Posty: 322
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-22, 23:19   

BATI1972 napisał/a:
Żal. 13N to prawdziwy symbol Warszawy na równi z Syrenką.

Dla Was to może i symbol, ale nie wy musieliście jeździć tymi trupami bez ogrzewania, uderzać się o poręcze przy suficie przy każdej możliwej okazji, czy siedzieć bokiem w tramwaju bo odległość między siedzeniami jest zbyt mała. Z jednej strony trochę szkoda tych wagonów, z drugiej, mimo sentymentu dobrze że odchodzą. To są już rzęchy.

A przy okazji zapraszam na pożegnanie wagonów 13N, czyli noc żywych trupów :mrgreen:
http://www.ztm.waw.pl/akt...i=887&c=100&l=1
_________________
Konstal 13N- czujesz że jedziesz.

Stop politmuchowozom!
 
 
kaszlak_maniak
Honorowy administrator



Mój KUID: 292927
Pomógł: 22 razy
Wiek: 29
Posty: 2314
Skąd: Gdynia/Żelistrzewo
Wysłany: 2012-12-23, 00:30   

Wiecie, my tu w większości przynajmniej, jesteśmy miłośnikami i te tramwaje jakkolwiek brzydkie, zawodne i pełne wad by nie były, nam się właśnie za swoją duszę będą podobać, tak samo jak lubimy 105tki, jelcze, ikarusy, czy inne hity sprzed kilkudziesięciu lat.

Ale prawda jest taka, że dla takiego zwykłego, najzwyklejszego nie-miłośnika, który jest wręcz zmuszony codziennie korzystać z komunikacji miejskiej (bo na inny transport go zwyczajnie nie stać, albo się bardzo nie opłaca), to jednak codziennie woli wchodzić do niskiej podłogi, "pięknej", pachnącej świeżutkim plastikiem, cichej, "wygodnej", nowoczesnej, bezpieczniejszej, która to ma być wizytówką miasta... Miłośników jest garstka, nie-miłośników wolących "to lepsze" jest cała rzesza, więc tu nie ma miejsca na sentymenty.

Mi osobiście szkoda, bo byłem w Warszawie parę razy, ale ani razu nie zdążyłem się przejechać 13N i pewnie już nigdy mi to dane nie będzie, aczkolwiek mam nadzieję, że wszystkie na przemiał nie pójdą i zostaną jakieś egzemplarze jako pojazdy muzealne (to jednak tramwaj z bogatą historią). A czy w ogóle wiadomo oficjalnie co miasto z nimi dalej zrobi? Zezłomuje, zachowa, przerobi na wagony techniczne, sprzeda gdzieś indziej?
_________________
 
 
karol105Na
Geodeciarz



Mój KUID: 429871
Mój Trainz: TS2010
Pomógł: 9 razy
Wiek: 24
Posty: 517
Skąd: Kielce / Kraków
Wysłany: 2012-12-23, 00:54   

kaszlak_maniak napisał/a:
A czy w ogóle wiadomo oficjalnie co miasto z nimi dalej zrobi? Zezłomuje, zachowa, przerobi na wagony techniczne, sprzeda gdzieś indziej?

Podobno jest jeden wagon przeznaczony jako zabytek. Nawet mu chyba malowanie zmienili na pierwotne.
_________________
Moje mapy:
Czarnów [FINISH!]
Kielczyce [FINISH!]
Górno [8%]

Dopóki walczysz - jesteś zwycięzcą.
 
 
burmistrz
Elitarny User



Mój Trainz: Trainz Classics
Pomógł: 2 razy
Posty: 322
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-23, 08:35   

karol105na@ Nie do końca. Zostanie zachowanych 7 zabytkowych wagonów, z różnych okresów eksploatacji. Będą jeździły w Noc Muzeów oraz inne szczególne okazje. Prawdopodobnie zostanie też zachowany skład zmodernizowany, tzw. "Żaba".
_________________
Konstal 13N- czujesz że jedziesz.

Stop politmuchowozom!
 
 
BATI1972
Moderator



Mój KUID: 576090
Mój Trainz: TS2010
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Posty: 1948
Skąd: Toruń
Wysłany: 2012-12-23, 09:09   

kaszlak_maniak napisał/a:
Wiecie, my tu w większości przynajmniej, jesteśmy miłośnikami i te tramwaje jakkolwiek brzydkie, zawodne i pełne wad by nie były, nam się właśnie za swoją duszę będą podobać, tak samo jak lubimy 105tki, jelcze, ikarusy, czy inne hity sprzed kilkudziesięciu lat.


W tym cytacie szczególny nacisk kładę na słowa że te "starocie" mają własną duszę. Wiesz Kaszlaku? Wyobraz sobie że stoimy na pętli tramwajowej z dwoma peronami. Na obu peronach stoją dwa tramwaje tej samej linii. Jeden z nich to 105Na lub 102Na, albo 13N lub nawet 4N, a na drugim peronie będzie stal jakiś nowoczesny cudak. Zgadnij którym z nich pojadę? :E
Byłem kilka razy w Warszawie i miałem okazje kilka razy przejechać się 13N na liniach 4, 18, 33 i 36. Dokładnie to samo co 102Na\803Na tylko krótszy. Już kiedyś na forum napisałem, że te nasze "Starocie" to nasz symbol naszej komunikacji.
A tak przy okazji to coś napisze. :mrgreen:
Będąc w Anglii czytałem na naszym forum jak to niektórzy zachwycają się autobusami Solaris.
Po powrocie do Torunia mam NIESTETY okazje nimi jezdzić toruńskim środkiem komunikacji miejskiej. Ten autobus zrobiono chyba dla dzieci lub ludzi niskiego wzrostu. Wszędzie ciasno, a siedząc przy drzwiach boje się że kolanami wypchnę szybę. Podczas jazdy zatłoczonym autobusem Solaris, mimo mojego wzrostu (188cm) stojąc po środku nie mam czego się złapać. A już totalnym przegięciem jest nieudolne umiejscowienie silnika. Ten autobus to jakieś jaja. :shock: A do tego w zeszły piątek do Torunia sprowadzili kolejnych pięć niewypałów. :evil:
Wracając do tematu naszych Kochanych "Staroci" - NIECH ŻYJE NASZ JELCZ.
_________________
Nie wszystko co widzimy i slyszymy jest tym na co wyglada.
 
 
kaszlak_maniak
Honorowy administrator



Mój KUID: 292927
Pomógł: 22 razy
Wiek: 29
Posty: 2314
Skąd: Gdynia/Żelistrzewo
Wysłany: 2012-12-23, 19:46   

Cytat:
W tym cytacie szczególny nacisk kładę na słowa że te "starocie" mają własną duszę. Wiesz Kaszlaku? Wyobraz sobie że stoimy na pętli tramwajowej z dwoma peronami. Na obu peronach stoją dwa tramwaje tej samej linii. Jeden z nich to 105Na lub 102Na, albo 13N lub nawet 4N, a na drugim peronie będzie stal jakiś nowoczesny cudak. Zgadnij którym z nich pojadę? :E
Byłem kilka razy w Warszawie i miałem okazje kilka razy przejechać się 13N na liniach 4, 18, 33 i 36. Dokładnie to samo co 102Na\803Na tylko krótszy. Już kiedyś na forum napisałem, że te nasze "Starocie" to nasz symbol naszej komunikacji.


No tak jak mówię, ja pojadę starociem, Ty pojedziesz starociem, większa część z nas pojedzie starociem, ale taki nie-miłośnik będzie od tego odchodził jak najdalej, bo to obok jest młodsze, czystsze, "ładniejsze", szybsze, bezpieczniejsze. I takich jest zdecydowana większość. I nawet dwumetrowi ludzie nie-miłośnicy będą woleli jechać za ciasnym Solarisem niż starym Ikarusem i na to zupełnie nic nie poradzimy. Dla mnie nowe pojazdy mają tylko jedną istotną zaletę - są o wiele przyjaźniejsze dla niepełnosprawnych i to nie podlega żadnej dyskusji, może też są odrobinę przyjemniejsze dla kierowców/motorniczych, ale na tym zalety się kończą.

Niektórzy zarzucają, że a bo głośne, a bo się sypie, a bo to, a bo tamto... Tak, ale porównujmy do siebie oba pojazdy w zbliżonym stanie technicznym, czyli fabrycznie nową 13N z fabrycznie nową PESĄ, albo 13N po 50 latach służby do PESY po 50 latach służby (ciekawe, czy tyle dożyją). Jak mówię wyżej, jedynym plusem, dlaczego pojazdy się zmieniły, to lepsze przystosowanie dla niepełnosprawnych, bo gdyby niepełnosprawni byli w komunikacji miejskiej całkowicie pomijani, pewnie nadal tworzone byłyby prostsze, tańsze konstrukcje wysokopodłogowe.
_________________
 
 
BATI1972
Moderator



Mój KUID: 576090
Mój Trainz: TS2010
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Posty: 1948
Skąd: Toruń
Wysłany: 2012-12-23, 20:07   

W zupełności się zgadzam. Ja nie mam nic przeciwko udoskonalaniu pojazdów dla ludzi starszych i niepełnosprawnych. Mam wielki żal że zamiast bazować na "starych" i sprawdzonych pojazdach (symbolach polskiej komunikacji) robi się nowe dziwolągi. Popatrzmy np. na belgijskiego BN. To tramwaj który powstał w latach 60-tych i 70-tych, a dziś jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych. W Poznaniu była jedna Glizda którą właśnie skasowali. Moim zdaniem powinno się modernizować stary tabor i przystosowywać do dzisiejszych standardów. Co prawda robi się takie modernizacje, ale niestety są one wypierane przez nowy i nie zawsze lepszy tabor. Pomijam już fakt że likwiduje się nasze 105Na aby zastąpić je innymi prawdziwymi starociami z zachodu. Moje zdanie jest takie jakie jest ponieważ wychowałem się na 4\5N, 102\803Na,105\805Na, Autosanie, Jelczu i Ikarusie i rozumie że dla młodszego pokolenia to są tylko dinozaury dla których jedyne miejsce to muzeum. NIESTETY.
_________________
Nie wszystko co widzimy i slyszymy jest tym na co wyglada.
 
 
burmistrz
Elitarny User



Mój Trainz: Trainz Classics
Pomógł: 2 razy
Posty: 322
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-23, 20:36   

BATI1972 napisał/a:
Moim zdaniem powinno się modernizować stary tabor i przystosowywać do dzisiejszych standardów.

186 nowoczesnych tramwajów wygląda lepiej marketingowo.

BATI1972 napisał/a:
Pomijam już fakt że likwiduje się nasze 105Na aby zastąpić je innymi prawdziwymi starociami z zachodu.
lepiej marketingowo od starych wyremontowanych 13N.
Jak dla mnie to jest właśnie dziwne. Kasujemy 30-letnie 105N aby kupić 50-letniego Deuwaga.
_________________
Konstal 13N- czujesz że jedziesz.

Stop politmuchowozom!
 
 
zyleta
Elitarny User



Mój Trainz: TS2009
Pomógł: 11 razy
Wiek: 20
Posty: 733
Skąd: Kraków NH
Ostrzeżeń:
 4/3/4
Wysłany: 2012-12-23, 21:46   

W Krakowie się modernizuje stare tramwaje na jakieś nowe. Przykładem takim jest 405NKr który jest zmodernizowany z 3 stozłomów w tramwaj jednoczłonowy w 2 częściami niskopodłogowymi i 3 wysoko podłogowymi, unowocześnieniami (zapowiedzi, elektryczne tablice, kasowniki i automaty biletowe) ale trochę ze 105Na czuć i to się chyba liczy :) . Ja też bym wybrał starocia, i akurat często tak mam bo u mnie na pętli jest 9 i 14 ,a muszę podjechać tylko 7 przystanków gdzie te linie się jeszcze dublują, to przeważnie wybieram stozłoma na 9 niż najnowocześniejszego NGT8 na 14, chyba że czas mnie bardzo goni.
_________________

 
 
kaszlak_maniak
Honorowy administrator



Mój KUID: 292927
Pomógł: 22 razy
Wiek: 29
Posty: 2314
Skąd: Gdynia/Żelistrzewo
Wysłany: 2012-12-24, 15:05   

Najlepsze jest to, że kupujemy autobusy zachodnie, bo są takie superfajne i w ogóle, a potem w kraju jest wielki płacz, bo Jelcz upada i setki osób traci pracę, bo nikt nie chce kupować ich wyrobów. I tak powoli upadnie u nas wszystko, skoro ciągle inwestuje się w wyroby zagraniczne.

Druga sprawa. Nie mam nic przeciwko projektowaniu i zakupów nowych tramwajów czy tam autobusów. Tylko pytanie jest, dlaczego te pojazdy robią się takie skomplikowane? Dlaczego w środek transportu, który z założenia ma być tani w zakupie, eksploatacji i ewentualnych naprawach, pakuje się drogą i nierzadko zawodną technikę kosmiczną, do której potrzeba dobrych inżynierów, która znacząco te wszystkie koszty podnosi? Są oczywiście na świecie bogatsze kraje i ich miasta, które mogą sobie pozwolić na zakup takiej "techniki z kosmosu" w bardzo dużych ilościach jednorazowo, ale w biedniejszych krajach i ich miastach jak uda się zakupić choć jeden nowocześniejszy tramwaj, to jest radość nad radości, ale ci biedniejsi zwykle nie mają wyboru, bo nie ma dla nich alternatywy w postaci nowych, ale tańszych, mniej skomplikowanych w budowie pojazdów...
_________________
 
 
zyleta
Elitarny User



Mój Trainz: TS2009
Pomógł: 11 razy
Wiek: 20
Posty: 733
Skąd: Kraków NH
Ostrzeżeń:
 4/3/4
Wysłany: 2012-12-24, 17:17   

Kraków akurat ,poza Bombkami, stawia na Polskie firmy typu Solaris czy jakoś rok-dwa temu pojawiły się też nowe Jelcze. No i tramwaje Polskie Stozłomy modernizuje we Wrocławskim ProTramie, a tramwaje które sprowadza np. z Wiednia przerabia i dostosowywuje u Siebie w zajezdni w specjalnym warsztacie. A co do tej technologi to Cię popieram bo na cholerę płacić za byle gówno z którego i tak pasażer nie zdaje sobie sprawy i nie ma to jakiegoś wpływu na jazdę i bezpieczeństwo.
_________________

 
 
kaszlak_maniak
Honorowy administrator



Mój KUID: 292927
Pomógł: 22 razy
Wiek: 29
Posty: 2314
Skąd: Gdynia/Żelistrzewo
Wysłany: 2012-12-24, 22:42   

zyleta napisał/a:
Kraków akurat ,poza Bombkami, stawia na Polskie firmy


To nie jest tak, że Kraków stawia. Otóż mamy tak [censored] polskie prawo, że to nie jest tak, że to miasto/przedsiębiorstwo przegląda sobie katalogi i wskazuje palcem "a dzisiaj kupimy sobie z 10 Solarisów, a jutro może dokupimy 10 Jelczów, no bo bo po co nam Mercedesy czy Many". Takie przedsiębiorstwo, które chce zakupić jakieś autobusy, musi ogłosić przetarg, który może mieć jakieś ewentualne dodatkowe wymagania (zazwyczaj głównym wymaganiem jest jakaś określona maksymalna kwota, czasem też czas dostawy i jakieś ogólniki, czy ma to być solówka, czy przegub, jakieś elementy wyposażenia itp.) i firmy zainteresowane takim przetargiem same składają swoje oferty i wygrywa ta, która spełni najwięcej i najlepiej wymogi takiego przetargu. Widocznie w Krakowie akurat przypadek zdecydował, że Solaris, czy Jelcz zaproponowały najkorzystniejsze oferty, dlatego to oni dostarczali pojazdy. Z naprawami i modernizacjami jest podobnie. Ale to właśnie przez taki brak wolnej woli (co innego by było, gdyby taki PKM czy co tam macie, byłoby całkowicie prywatne, wtedy jeden właściciel może decydować i kupować, co mu się tylko podoba) polski przemysł motoryzacyjny został właściwie zabity, bo wypierają go "lepsze" zagraniczne konstrukcje.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Skórka: Webdigital.pl / Kodowanie: www.DuDeStudio.pl